ponedjeljak, 7. travnja 2014.

Ukrasi od fondana



Već se jako dugo divim predivnim tortama i ukrasima od fondana. Mislila sam da je rad sa tim materijalom jako zahtjevan, a onda sam odlučila testirati samu sebe i mit o fondanu je razbijen. Tako je jednostavno napraviti domaću masu. Prednost je što kontrolirate kvalitetu namirnica i nema straha od štetnih aditiva. Fondan ili tičino masa je plastelin za kolače. Sve što vaša mašta zamisli, možete izraditi.
Ja vam predstavljam provjereni recept od samo 4 sastojka, a vi se igrajte. Ja jesam :D

SASTOJCI:

150 g meda
100 g maslaca (margarina)
15 g želatine u prahu
1100 g šećera u prahu (+ za rad)

PRIPREMA:

Maslac i med stavite u veću posudu na vatru i pustite da zavri, ali odmah skinite sa vatre, jer med ne smije vriti. Za to vrijeme želatinu pomješajte sa 5 žlica hladne vode i ostavite da nabubri. Kad je smjesa proključala, a želatina nabubrila, prelijte smjesu preko želatine da se otopi i dobro promješajte. Dodavajte mljeveni šećer i mješajte kuhačom, a kasnije nastavite mijesiti rukom. Postupak je kao da radite tijesto, samo se umijesto brašna dodaje šećer u prahu. Kad dobijete masu koja je kao plastelin, zamotajte je u plastičnu foliju i ostavite da se odmori i ohladi. Dok ga ne koristite, fondan obavezno mora biti pokrit jer se jako brzo suši. I sad počinje zabavni dio. Umijesite boje po želji, i radite oblike i figurice, ili razvaljajte fondan i njime obložite cijelu tortu. I to je to. Dobar tek!

SAVJET+: Ja sam dodavala šećer vrućoj smjesi pa mi je trebalo skoro duplo više od navedenog u receptu. Mislim da se smjesa može pustiti da se malo prohladi, i da tada popije manje šećera, ali nisam isprobala pa nisam sigurna. Boje su se jako lako umiješale, koristila sam obične prehrambene boje (tekuće), u svaku lopticu fondana sam dodala par kapi boje i malo šećera i jako su se brzo smiješale. Ova masa može stajati na hladnom ( ne u hladnjaku!) i suhom u vrećici i do 3 mjeseca, tako da svoje ukrase možete napraviti i ranije kao ja.


















Do čitanja!
Slavka

Nema komentara:

Objavi komentar